Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arsky
Pilot
Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 13:42, 29 Cze 2009 Temat postu: Przeloty Grand Prix - reguły |
|
|
Poniżej przedstawiam krótki regulamin. To wątek na ew. pytania i nowe pomysły.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Całoroczne zawody klubowe w formule Grand Prix
1. Ogólne wymagania:
1.1 Zawody rozgrywają się wg. lekko zmodyfikowanych reguł GrandPrix.
1.2 W GrandPrix musi brać udział minimum 5 zawodników.
1.3 Do przelotów dopuszczone są szybowce klasy Klub wg. tabeli:
Bocian -- współczynnik 1,23
Foka 4, Pirat, PW-5, Foka 5, Puchacz, Junior - współczynnik 1,00
(dla Bociana wyliczony został z obecnej tabeli skorygowany tak aby Pirat miał równy 1. Inne zrównane z Piratem.)
1.4 Raportowanie pozycji
W przypadku chęci uzyskania przez ekipę naziemną danych n/t pozycji szybowców należy na żądanie podać odległość do i nazwę następnego punktu trasy.
1.5 Klasyfikacja łączna prowadzona będzie do dnia zakończenia sezonu 2009.
2. Procedury lotne
2.1 Obowiązuje grid (oboecność szybowca) na starcie na 1h przed startami ziemnymi.
2.2 Do dokumentacji może służyć komórka z aparatem foto + barograf, urządzenie zapisujące track GPS, logger.
2.3 Start lotny wspólny dla wszystkich zawodników ustalany będzie na minimum 30 minut po planownym starcie ziemnym ostatniego zawodnika. Godzina startu zostanie podana na odprawie przed rozpoczęciem startów. Maksymalna prędkość przecięcia lini startu to 170km/h.
Przed startem należy pomagać radiowo innym zawodnikom w nabraniu wysokości
(np. w lokalizacji dobrych noszeń)
Obowiązuje linia startu 5km mająca środek w punkcie startu, tworząca kąt 90* do pierwszego boku.
2.4 Sektory PZ mają kształt cylindra o średnicy 500m. Osiągnięcie PZ dokumentuje ważny fix w sektorze lub gdy linia łącząca dwa kolejne fixy przecina sektor, lub zdjęcie jak przy dawnych procedurach foto.
2.5 Meta ma długość 2km i kąt 90* do ostatniego boku trasy, przeważnie ze względów ruchowych będzie ustalana na 1km przed lotniskiem, z limitem wysokości wystarczającym na bezpieczne podejście i lądowanie.
2.6 Obowiązywać będzie wysokość minimalna lotu równa 700m (lub więcej, wg. ustaleń na odprawie) na całej trasie oprócz fazy dolotu.
2.7 Na odległych punktach przeważnie będzie ustalona wysokość minimalna wyższa od minimalnej w locie.
3. Punktacja
3.1 Punkty w konurencji
N - ilość zawodników w danej konkurencji
Punkty w konkurencji przydziela się kolejno wg. najkrótszych czasów oblotu. Aby ustalić czas oblotu dzieli się czas wyrażony w sekundach przez współczynnik szybowca.
1 miejsce - N+1
kolejne miejsce - ilość punktów równa (N+1) - zajęte miejsce
3.2 Punkty w klasyfikacji łącznej każdego zawodnika sumują się ze wszystkich konkurencji.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ostatnio zmieniony przez arsky dnia Pon 13:49, 29 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group cbx v1.2 //
Theme created by Sopel &
Programy
|