Forum Oficjalne Forum Aeroklubu Lubelskiego Strona Główna
Przelot w formule Grand Prix w ten weekend (13 lub 14 czerw)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Oficjalne Forum Aeroklubu Lubelskiego Strona Główna -> Przeloty / Zawody
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arsky
Pilot


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 13:16, 10 Cze 2009    Temat postu: Przelot w formule Grand Prix w ten weekend (13 lub 14 czerw)

Proponuję abyśmy zaczęli cykl przelotów w formule Grand Prix.

Jeżeli nie myślicie o współzawodnictwie, to kto chce może te przeloty potraktować treningowo jako lot w grupie.

Mimo wszystko żeby był pewien implus do rozwoju umiejętności przelotowych
to jednak zostanie wprowadzona punktacja wg. kolejności na mecie.


Start wspolny z lini startu 2km.

Punktacja od 15pkt z 1 miejsce po 1 mniej za każde kolejne.


Mam nadzieję odbędzie się parę takich przelotów i zwycięzcę damy radę czymś
nagrodzić. Wobec tego proponuję jakaś składkę po 10zł od zawodnika?

Sam pisze sie na Juniora, Pirata lub Puchacza (co bedzie i co zdaze zarezerwowac Smile). Osoby zainteresowane prosze o odpisanie ktory termin (sobota czy niedziela) im bardziej pasuje. Dobrze byloby jednak termin ustalic w zaleznosci od lepszych warunkow termicznych.

Moze wyjdzmy z propozycja do szefa lub dyrektora, zeby umozliwil nam sprawniejsze
rozegranie "konkurencji" w takiej postaci, ze start zaplanujemy o 12, lot ok 2h, o 14 oddajemy szybowce innym osobom chetnym do polatania na popoludniowej termice.


Propozycja na ten weekend jest przygotowana dla początkujących.
Tak aby przelot odbywał się w rejonie 15km od lotniska i w zasięgu lotniska.

Przelot to wielobok 106km po trasie (długości boków):
EPLR
Jabłonna (Staw, wsp. N51°06'06'' E022°35'04'') - 18km
Wojciechów (wieża, wsp. N51°14'08'' E022°14'41'') - 28km
Marina - 20km
Nałęczów - 24km
EPLR - 14,5km.

Ograniczenia:

Minimalna wysokosc lotu na trasie - 700m. W przypadku zejscia
nizej przelot jest przerywany, a pilot musi przejsc na lot termiczny
w zasiegu lotniska.

Jablonna - wysokosc na punkcie min. 1000m
Naleczow - wysokosc na punkcie min. 1000m.

EPLR meta - wys. 300m.

Widok trasy:
Symulacja oblotu przy podstawie 1200 i sr. noszeniach 1,5m/s:


Ostatnio zmieniony przez arsky dnia Śro 13:19, 10 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Śro 16:08, 10 Cze 2009    Temat postu:

Ja bardzo chętnie popróbowałbym swoich sił w takiej konkurencji. A jeżeli chodzi o datę to obojętnie czy to będzie sobota czy niedziela - może oba te dni??
Powrót do góry
Piotrek
Administrator


Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPLR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:26, 10 Cze 2009    Temat postu:

Ja też się na to pisze!!

Bardzo dobry pomysł i świetna inicjatywa:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arsky
Pilot


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 0:00, 11 Cze 2009    Temat postu:

Fajnie, ze jestescie chetni. Mysle, ze jeszcze ktos sie znajdzie w sobote. Trzeba rano bedzie to oglosic i zrobic odprawe. Jutro postaram sie opisac prosty regulamin.

Jest zgoda od szefa zebysmy polecieli na przelot.

Co do pogody mam nadzieje, ze bedzie lotna. W sobote moze byc wiecej zachmurzenia ale szykujmy sie na sobote. W niedziele sa jeszcze wieksze szanse chyba, ze wejdzie masa calkiem z poludnia i wyczysci. Oczywiscie jak da rade zrobimy 2 dni przelotow.

Przygotuje jakies inne warianty trasy dla wiatrow bardziej z poludniowego-zachodu.

Macie gpsy z zapisem sladu?


Poki co przelot prosty, ale prosze podejdzcie z rozsadkiem do sprawy utrzymania zasiegu. Niby blisko lotniska i tylko 100km, ale spasc mozna zawsze bo to tak naprawde zawsze te 100km i 1h:40 w ktorych moze sie przydazyc kryzys albo
kazdemu potknac noga.

Wskazowka moze byc to, ze przy limicie 700m bedzie to bardziej przypominac
termike przez koniecznosc czestego podkrecania (od komina do komina) niz przelot z dlugimi przeskokami. Dlatego decydujace znaczenie bedzie mialo
dobre centrowanie i krazenie.

Sam dawno nie latalem, ponad to nie zamierzam sie wybijac wiec mam
nadzieje nie potraktujecie udzialu jako afront. Mysle ew. o nieliczeniu mnie
w wynikach albo starcie na Puchaczu lub o dodaniu np 10 minut
do czasu na mecie. Cos wymyslimy.

Do zobaczenia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Czw 11:50, 11 Cze 2009    Temat postu:

Tak, mamy lusterka z GPS'ami i zapisem track'u.
Takie pytanie, może nie do końca mądre: rozumiem, że na dolocie można zejść poniżej 700 m (przy założeniu że meta jest nie niżej niż 300 m nad EPLR)?
Powrót do góry
Lechu
SKJ


Dołączył: 14 Mar 2007
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 12:52, 11 Cze 2009    Temat postu:

Proponuję przejść z wysokości względnej zgodnej z ciśnieniem nad poziom lotniska QFE na wysokośc zgodną z ciśnieniem nad poziom morza QNH. Tak się lata na zawodach. Nie ma sensu wyrabiać w sobie złych nawyków. Mam w tej kwestii złe wspomnienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arsky
Pilot


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 15:17, 11 Cze 2009    Temat postu:

Tak, na dolocie juz ograniczenia wys. nie ma. Moze bedzie ograniczenie predkosci np. do 180 tak, zeby nie scigac sie Piratami bez opamietania na ostatnich metrach Smile

Wysokosc min. nad najbardziej wysunietymi punktami bedzie ew. skorygowana w zaleznosci od podstawy Cu, tak, zeby byla realna szansa osiagnac punkt.

Jezeli wszyscy sie zgodza to obnizymy minimum do 600, bo i tak trasa przebiega obok lotniska. Pogadamy na odprawie jaki margines bezpieczenstwa przyjac.

Co do QNH, od startu lata sie na QNH? To zgodne z przepisami? Jestem za o ile wszyscy sie na to zgodza i nie bedzie to problemem. BTW gpsy/lusterka pokazuja wys nad poziom morza czy majac wgrane dane terenowe pokazuja nad teren?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SLK
Moderator


Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPLR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:22, 11 Cze 2009    Temat postu:

w seeyou są podane wysokości: AGL, QNH, Poziom terenu, Poziom lotu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arsky
Pilot


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 12:55, 15 Cze 2009    Temat postu:

Czesc wam.

Niestety pogoda sie nie sprawdzila. Przepraszam, ze nie informowalem na biezaco czy lecimy na GP czy nie. Postaram sie juz kazdego poprzedniego dnia napisac czy scigamy sie czy nie.

Z mojej strony nastepny mozliwy termin podjecia sie organizacji przelotu GP to 21 czerwca (niedziela). Aby sciganie sie mialo sens pogoda musi byc murowana od rana. W przypadku niepewnej pogody mozemy zawsze umowic sie na przelot treningowy w wiekszym gronie.

Porozmawialem z paroma osobami na temat pomyslu. Na pytania i ew. propozycje zaloze odrebny watek.

3majcie sie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SLK
Moderator


Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPLR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:03, 15 Cze 2009    Temat postu:

niestety w niedzielę 21 czerwca są dni gminy Konopnicy Confused
można zrobić GP ale między beczką piwa a toitoi Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slawekk
Pilot


Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 11:22, 29 Cze 2009    Temat postu:

Arku, gratulacje za inicjatywę i przygotowane materiały.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arsky
Pilot


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:16, 29 Cze 2009    Temat postu:

Narazie nic z tego nie wyszlo :-/

Proponuje kolejny weekend na GP o ile pogoda dopisze.
Moge sie podjac organizacji 4,5 lipca, ew. takze piatek 3.


Wczoraj chcialem kontrolnie obskoczyc te trase, ale odszedlem o 16 i po paru ladnych kominach dolecialem nad Jablonna i Wojciechow. Dalej odpuscilem bo juz byly tylko pol-meterki i czyscilo. Moim zdaniem Jablonna jest b. fajnym punktem, leci sie tam po laskach przez Strzeszkowice,Kreznice,Osmolice. Po Jablonnej jest juz duza dziura termiczna, az po Krzczonow.



Kto moze w ten weekend 4-5 ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Administrator


Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPLR
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:20, 30 Cze 2009    Temat postu:

Ja już mam urlop więc w ten weekend 4-5 byłbym chętny, oby tylko pogoda dopisała i abym miał Juniora zaklepanego Very Happy
Co do GPSa to troche cięzko bo moje lusterko właśnie lata w Finlandii (widać dobrze się sprawuje bo Lecho jest 1 w generalce Very HappyVery Happy) ale Volksa najwyżej wezme Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arsky
Pilot


Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 14:54, 01 Lip 2009    Temat postu:

OK. To jest nas dwoch, mysle, ze Waldek Krolikowski na "PH" bedzie chetny, moze ktos jeszcze sie znajdzie (Leszek na CU, Przemek). Wieczorem wysle jeszcze mail z ogloszeniem do wiekszej ilosci osob.

Jezeli bedzie nas 4-5 to zrobimy GP o ile pogoda pozwoli. Zmienie moze w reg. wymagana ilosc, bo 5 osob moze sie nie udac zebrac, a 4 predzej. Punkty i tak sa proporcjonalne do ilosci.

Ew. pozostanie przelot treningowy.

Pogoda prawdopodobnie zmieni sie i w weekend bedzie juz naplyw mas z polnocy. Dlatego proponuje albo 100 (GP_CLUB_9) z wątku z trasami, albo wielobok 150 jesli pogoda bedzie typowo przelotowa (1500 , 2-3m/s maks). Albo ulozymy trase rano w sobote.


Ostatnio zmieniony przez arsky dnia Śro 17:53, 01 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Przem
Podstawówka


Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:00, 01 Lip 2009    Temat postu:

Arek, mam kilka uwag to tego pomysłu, tzn. przelotu GP:

1. Na poczatek bez szaleństw i mam na mysli nie tyle długośc trasy (chociaz i to tez) a raczej odległosc PZ od lotniska. jesli mają leciec piloci mało doswiadczeni to żeby nie było masowego polowania.

2. Pierwszy PZ na granicy ATZ (może byc nieco dalej) i pod wiatr - chyba tak byłoby lepiej.

3. czy bedziemy dysponować więcej niż jednym pojazdem do ewentualnego zwożenia, gdyby jednak ktoś "zapolował"? Jeden to klubowy samochód, ale lepiej miec jakiś ponadto do dyspozycji.

4. Żeby przelot mial sens niezbedne jest policzenie i ogłoszenie wyników, to da jakis wymierny skutek takiego latania. czy Ty, jako animator pomysłu przy współpracy jeszcze kogos podjąłbys sie aby zebrać wyniki i zamieścic w formie listy np. na tablicy ogłoszeń?

Powinienem byc na lotnisku w piątek, gdyż chyba wezme wolny dzień. Mam nadzieję, że da się polatać i może w piątek a na pewno w sobotę spróbujemy rozegrać te nasze lokalne GP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Oficjalne Forum Aeroklubu Lubelskiego Strona Główna -> Przeloty / Zawody Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy